השקעות בבורסה למתחילים

עד שנות השמונים זה לא היה נהוג שאנשים פרטיים ישקיעו בבורסה, מרבית המשקיעים היו אנשי עסקים, חברות השקעות, בנקים וגורמים אחרים שהיו חלק מהעולם הפיננסי. בשנות השמונים אנשים התחילו להיכנס לבורסה מתוך אמונה שזו דרך קלה ומהירה להרוויח כסף. ואכן במקרים רבים אנשים הצליחו בכך, אך הבורסה כמו הבורסה היא שוק של היצע וביקוש, מגמות של עליות וירידות ולא פעם מי שהרוויח ביום א' מצא את עצמו מפסיד ביום ב'.

זו הסיבה שיש לא מעט חוגים וקורסים אשר מיועדים עבור השקעות בבורסה למתחילים, במסגרת חוגים וקורסים אלו ניתן ללמוד על שיטות השקעה שונות, מגמות בהשקעה, מהי ריבית על פיקדון, מה ההבדלים בין אגרות חוב, מניות וכלים פיננסים אחרים, כיצד בוחרים באילו מניות להשקיע ובאילו לא ועוד.

דוגמא טובה שאפשר ללמוד ממנו לא מעט הוא הנושא של מניות נפט וגז. מרביתנו שמענו לא פעם, שנפט הוא אחד הגורמים בגלל מדינות רבות התעשרו, למרות שהן אינן מייצרות דבר ואינן שחקן רציני בכלכלה העולמית. כך למשל סעודיה, ונצואלה, נורבגיה ואפילו רוסיה שאחרי נפילת הקומוניזם. מדובר במדינות בהן יש נפט (במקרה של רוסיה גם גז). אך מי שעוקב אחר שוק מניות נפט וגז יודע, שבעשור האחרון, מסיבות שונות, יש נפילה דרסטית במחירי מניות נפט, ירידה של למעלה מחמישים אחוז. מה שהוביל לפשיטת רגל בוונצואלה, לשינוי גישה כלכלית בסעודיה ולחששות כבדים ברוסיה. גם מחירי הגז יורדים, בעקבות שימוש באנרגיה ירוקה מחד ומאידך גילוי מצבורי גז שונים אשר נפתחו להפקה.

לכן מי שמשקיע במניות נפט וגז עלול לגלות שהוא מרוויח במניות שבעבר אולי היו שוות משהו, אך כיום שוות הרבה פחות. לכן מי שלוקח קורסים בהשקעות בבורסה למתחילים, יכול ללמוד בין היתר, היכן משתלם לו להשקיע וכיצד לגלות מגמות חדשות להשקעה כך שלא יבזבז את כספו לשווא. צריך לזכור שהרבה פעמים מי שמשקיע את כספו בבורסה, עושה זאת עם החסכונות שלו במטרה להגדיל אותם ועל כן עליו לעשות זאת בצורה חכמה.

לסיום, אם אתם רוצים לדעת עוד על השקעות בבורסה וכן להשקיע בצורה חכמה זה הזמן ליצור קשר עם כוון בית השקעות. אצלנו תוכלו ליהנות מיועצי השקעות אשר יספקו לכם את כל המידע הנדרש ויעזרו לכם להשקיע את הכסף שלכם בצורה חכמה על מנת לבנות לעצמכם עתיד כלכלי בטוח.

001

מוזמנים לקרוא בנוסף:

ריבית על פקדונות